موضوع جلسه 1 : رفراندوم کردستان عراق،

جلسه 1
DangiPeshraw

آدرس و لینک" کانال" تلگرامی دەنگی پێشڕەو (صدای پیشرو)

آدرس و لینک "گروهی" تلگرامی دەنگی پێشڕەو (صدای پیشرو)

 چهارشنبه
96/07/12

موضوع جلسه:

,, رفراندوم کردستان عراق،،

گروه تلگرامی:
صدای پیشرو

بحثهای برگزار شده در این تاریخ در گروه تلگرامی صدای پیشرو:

✨ 96/07/12 ✨ 04.10.2017✨
مباحث: دەنگی پێشڕەو (صدای پیشرو)
این کانال ارشیو جلساتی است که در گروه تلگرامی دەنگی پێشڕەو (صدای پیشرو) برگزار می شود تا دوستانی که قادر به شرکت در جلسات نبوده اند می توانند با مراجعه به این کانال از بحث های جلسه اطلاع پیدا کنند
https://t.me/DangiPeshraw

👇☆👇☆👇☆

رفیق نظام*:
دوستان گرامی همه ما باید طبق اساسنامه گروه عمل کنیم و صرفا در هنگام جلسات در مورد موضوع جلسه میتوانیم باتوجه به نوبت تعیین شده اظهار نظر کنیم و مطمئنا هیچ کس نمیتواند این حق را از کسی سلب کند

با احترام به تمام دوستان پیامها حذف خواهد شد

با درودهای انقلابی
اعلام جلسه در تاریخ12/07/1396
04/10/2017
با موضوع رفراندم کردستان عراق و تهدیدات مخالفین رفراندم در منطقه قبل از رفراندم و بعد از برگزاری رفراندم، در روز چهارشنبه راس ساعت 19 به وقت اروپا و ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار میگردد، لازم به ذکر هست هنگام زمان تعیین شده جلسه، اعضای محترم گروه از فرستادن هرگونه نوشته و استیکر خوداری کنند چون از جانب ادمین ها حذف خواهد گردید، صرفا هر عضو گروه میتواند جهت اظهار نظر(چه موافق، چه مخالف،) این رفراندم،  راس ساعت تعیین شده عدد 1 را تایپ کند تا مسئولین برگزاری جلسه نوبت را به ایشان بدهند.
احترام متقابل در طرح نظرات متفاوت اولویت ما خواهد بود.
ادمین های گروه صدای پیشرو

Farid Genosse:
رفیق عزیز شما میتونید به اساس نامه گروه مراجعه کنید

Farid:
رفیق عزیز شما میتونید به اساس نامه گروه مراجعه کنید

chia danmark:
با سلام و درودهای انقلابی
اساسنامه گروه صدای پیشرو را مشاهده خواهید کرد
دوستان گرامی،اینجا تریبونی برای زحمتکشان وکارگران و صدای عدالت خواهی است
فضایی برای تبادل نظر وبحث است، و هدف ما آگاهگری طبقاتی اشاعه فرهنگ آزادیخواهی در فضای کاملا آزاد و بدور از هرگونه اصطکاک و تنشی با حفظ و احترام به نظرات متفاوت و متقابل
ما ادمین های گروه در این رابطه لازم میدانیم چندین نکته رو بعنوان ضوابط اجرا کنیم به این امید که تمام دوستان و اعضای عزیز گروه در این راستا همکاری و هماهنگی لازم رو داشته باشند تا بتوانیم در تحقق اهداف گروه موثرتر و موفق حرکت کنیم
1_ما سعی میکنیم حداقل در طول هفته دو جلسه رو با موضوع مشخص و هرباره از طرف یکنفر و یا چندین نفر ارائه دهنده برگزار کنیم و باتوجه به وقت تعیین شده اعضای گروه میتوانند در جلسه شرکت فعال داشته و نظرات، پیشنهادات، انتقادات، خود رادر جهت تکمیل بحث ارائه شده بیان کنند
2_ از تاریخ انتشار این اساسنامه اعضای گروه صرفا در ساعت و زمان جلسه میتوانند در گروه دخالتگر و مطلب و یا نوشته خود را درج کنند(عدم وقت و سرعت اینترنت)دوستان رو باید در نظر بگیریم
3_هرگونه تبلیغ، استیکر، مقاله، نوشته حزبی از جانب ادمین ها حذف خواهد گردید(گروه کاملا مستقل و سوا از هر حزب و جریان سیاسی و دولتی) هست و باید در راستای اهداف تعیین شده در اساسنامه حرکت کنیم
4_هر گونه چت خصوصی، احوالپرسی، درگروه از جانب ادمین ها حذف خواهد گردید(پی وی و یا صفحه شخصی هر دوستی) جهت چت های خصوصی مناسب تر خواهد بود
5_لطفا مخاطب را صرفا با نام پروفایل خطاب قرار دهیم(لازم نیست در صورت شناخت هر دوستی، دوستان دیگر نیز صاحب پروفایل رو بشناسند!!!)
به این امید که بتوانیم در این فضای موجود و در حد توان و ظرفیت های پیش رو در راستای اهداف اساسنامه گام برداریم و از تجربه و نظرات همدیگر استفاده کنیم
#####################
برای مطرح کردن هرگونه انتقاد، پیشنهاد در راستای مدیریت بهتر گروه و یا طرح پیشنهادی جهت موضع جلسات با دوستان ادمین تماس بگیرید.
ادمین های گروه صدای پیشرو موعظف هستند در طرح نظرات و پیشنهادات اعضای گروه جوابگو باشند.
ادمین های گروه پیشرو
02/10/2017
10/07/1396

Salar:
https://t.me/joinchat/FAfHK0Gd41pUnUpdZxriow

با استقلال کردستان خطر فروپاشی کشوری بنام عراق وجود دارد. استقلال کردستان نه تنها سطح توقع و انتظارات مردم کردستان در سایر بخشها در حالیکه در مقابل ستمگری این دولتها مقاومت می کنند، را بالا خواهد برد و خون تازه ائی در شریان مبارزات مردم کردستان در این کشورهای جاری خواهد ساخت، از طرفی دیگر منافع و استراتژی منطقه ای این دولتها بویژه ایران و ترکیه را با مخاطرات و چالشهای جدی و بازبینی روبرو خواهد کرد. کشور سوریه که عملا" میدان تاخت و تاز قدرتهای بزرگ جهانی و میدان جنگ نیابتی کشورهای منطقه است موقعیت بهتری نخواهد داشت. بی دلیل نیست که "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه نیز همزمان با برگزاری همه پرسی و در حالیکه کردستان روژاوا که چندسالی است عملا راه خود را رفته است و توسط سیستمی مستقل از سوریه اداره می شود، از مذاکره بر سر خواستهای مردم کردستان روژاوا سخن می گوید.

براي ابراز نظر در اين زمينه شما را به گروه صداي پيشرو دعوت مي كنيم.

Chia:
عاشق بوقلمون کامیاران بود

در عوض استقرار قرارگاه رمضان در سلیمانیه زمینی جهت پرورش بوقلمون در کامیاران دریافت کرد.

Farid Genosse:
دوستان لطفا به همدیگه بی احترامی نکنید

رفیق گردان شوان لطفا بی احترامی نکن

اگر هر یک از دوستان بی احترامی کنند بر خلاف میلم مجبورم حذفش کنم

Chia:
بی احترامی به ما

بقی در این گروه جایگاهی نخواهد داشت.

کاملا مخالفم. هر چند مقطعی مردم فریب زر وزور دولتمردان را بخورد اما همیشه در طول تاریخ مشاهده کردیم که همین مردمان تبر به ریشه اربابان زده اند. مردم را دست کم نگیریم. عموما دیدگاه نویسنده این گونه بحث ها حول محوری است که سعی دارد قهرمان معرفی کند و مردم را رعیت می داند و آنها را شایسته حکمرانی نمی داند اما ب سرانگشتی هم حساب کنیم به طور مثال جبهه تغیان و شورش علیه رژیم شاه مردم بودند و اولین کسانی هم که عکس خمینی را در ماه دیدند همین به نام قهرمان تحصیل کرده و مهندس بودند. عامه مردم وضعیت را می بیند و شایسته تر ین قدمها را برمی دارد. کافیست پیشروان مواظب دست اندازی به نا روشنفگران و ... باشند که به حاصل مبارزه مردم دست درازی نکنند.

دوست عزیز گردان شوان جان بازی نکردند که مایحصلش توهین و افترا و تندروی و ... باشد لطفا شان این نام را حفظ کن.

نه این یه قرارگاه جاسوسیه چندین انسان مبارز از طریق همین قرارگاه سربه نیست یا ربوده  و یا ترور شده اند.

من خودم در پنج سالی که در عراق بوده ام چندین بار مورد هدف آنها قرار گرفته م که خوشبختانه جان سالم به در بردم.

لطفا دوستان جو رو متشنج نکنید.

AFSHIN NADIMI:
رفقای ادمین


لطفا به این جماعت طرفدار منصور حکمت( انواع و اقسام کمونیسم کارگری یا به عبارتی دیگر کمونیسم کارگری و اقمارش) که رادیکال بودن رو با بی پرنسیبی و بد و بیراهه گفتن به این و اون اشتباه گرفته اند و مدام در حال سمپاشی علیه کومله هستند . تذکر دهید که اینجا جای شانتاژ و بی پرنسیبی نیست و بروند روی دیوار شخصی فیسبوک خودشون لجن پراکنی کنند نه اینجا، چون اگر این روند ادامه پیدا کند فکر کنم دوستان زیاد از گروه لفت خواهند داد.


تبلیغات حزبی رو لطفا ببرید رو فیسبوک شخصی خودتون

با سپاس
افشین

Chia:
اما  دوست عزیز شانتاژ و اهانت سریح با آزادی بیان دو مقوله مجزا هستند. بار اول نادیده گرفتم بار دوم داره اما بار سوم نداره مطمئین باش. حرف داری بزن و جوابتو بگیر.نداریم.اینجا محل گرده افشانی خرده برژوایانه نیست.

Karim Ahmadi Karim Ahmadi:
کومونیزمی کریکاری که ئه لبه ته هیچ ره بتیکیشیان به کریکار و کومونیزمه وه نه ماوه زور له میژه سه نگه ری خه بات له دژی کوماری ئیسلامی یان گواستوه ته وه بو دژایه تی له گه ل کومه له. ئه مانه زور له میژه تووشی شیرپه نجه ی عه قل بوون و عاقیبه تیان خیر.

Farzad ahmadi:
سلام هاوریان لطفو هس

Chia:
اساسنامه گروه خارج از جلساتی که گرفته می شود هیچ کسی را به ارائه هیچ مطلبی مجاز ندانسته.

بفرمایید

اگر درخواست ها زیاد باشند سعی خواهیم کرد که از دوستان بخواهیم در حد ممکن فارسی بنویسند. که همه متوجه شوند.

Bayan Darya:
👍👍

👍👍

Farid Genosse:
دوستان عزیز از این ساعت لطفا دیگه بحثی خارج از بحث جلسه در گروه نزارید لطفا نظرات خودتون رو در مورد موضوع جلسه بگید

با درودهای انقلابی
اعلام جلسه در تاریخ12/07/1396
04/10/2017
با موضوع رفراندم کردستان عراق و تهدیدات مخالفین رفراندم در منطقه قبل از رفراندم و بعد از برگزاری رفراندم، در روز چهارشنبه راس ساعت 19 به وقت اروپا و ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار میگردد، لازم به ذکر هست هنگام زمان تعیین شده جلسه، اعضای محترم گروه از فرستادن هرگونه نوشته و استیکر خوداری کنند چون از جانب ادمین ها حذف خواهد گردید، صرفا هر عضو گروه میتواند جهت اظهار نظر(چه موافق، چه مخالف،) این رفراندم،  راس ساعت تعیین شده عدد 1 را تایپ کند تا مسئولین برگزاری جلسه نوبت را به ایشان بدهند.
احترام متقابل در طرح نظرات متفاوت اولویت ما خواهد بود.
ادمین های گروه صدای پیشرو

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺

Salar:
https://t.me/joinchat/FAfHK0Gd41pUnUpdZxriow

مخالفت قدرتهای سرمایه داری از جمله آمریکا، انگلستان، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی، کە بسیار جایی امید مقامات اقلیم کردستان بودند، با حقوق دمکراتیک مردم کردستان در انجام رفراندم و استقلال کردستان خود، نیز بار دیگر پرده از چهره ریاکارانه "دفاع از حقوق بشر" آنها برداشت. آنها بار دیگر نشان دادند که دفاع ظاهری از حقوق بشر و دمکراسی مورد ادعایشان تا چە اندازە فریبکارانه است و هدف و رسالت این ادعاها چیزی جز تامین منافع خود در این منطقه نیست. تنها چیزی که آنها به آن نمی اندیشند، آزادی و حقوق مردم کردستان است. احزاب و جریانات و اشخاصی که تلاش می کنند آمریکا و دیگر قدرتهای بزرگ محلی و منطقه ای را " هم پیمان، دوست و حامی مردم کردستان" جلوه دهند، خاک به چشم مردم می پاشند و در پی تأمین منافع و مصالح خود و هم پیمانانشان هستند، که با مصالح واقعی مردم ستمدیده کردستان بیگانه است. تأمین حقوق مردم کردستان تنها به تکیه بر نیروی مقاومت و مبارزاتی خود آنان و پشتیبانی انسانها و نیروهای آزادیخواه انسان

دوست در منطقه و سەرتاسەر دنیا ممکن خواهد بود.
براي تبادل نظر حول موضوع رفراندوم در كردستان عراق به ما ملحق شويد!

Bayan Darya:
سلام دوستان و همراهان گرامی شب همه شما عزیزان بخیر .
دوستان لطفا حین برگزاری جلسه از هرگونه نوشته و فیلم و تبلیغ  خودداری کنید .
شما همراهان می توانید با نظرات و پیشنهاد هایتان جلسه را پر بار تر کنید .

با تشکر از همه شما دوستان

اقیانوس انزوا:
این مسعله از دو منظر  قابل بحثه

یکی وضعیت داخلی کردستان بعد استقلال و دومی تاثراتش بر منطقه خصوصا ایران بعنوان ملتی چند قومیتی



شاید در کردستان  زیر ساختی برای چپ باشه
اما در دیگر جاها نیست

رفیق نظام*:
لطفا از فرستادن هرگونه نوشته ای که خارج از دستور موضوع جلسه هست خوداری کنید چون تمرکز دوستان شرکت کننده در بحث و دوستانی که مشغول تعقیب بحث ها هستند رو بهم میرزه، به همین دلیل مجبوریم نوشته های خارج از دستور جلسه رو حذف کنیم
ادمین های گروه

hastiar m:
سلام دوستان
رفراندوم یەاشتباە بزرگی بود کە مردم کردستنان عراق راێ بلە  دادند یعنی امپراتوری مسعود بارزانی را مستحکم کردندپیامدهای رفراندوم را میبیند

چرا خبر داریم ولی بارزانی بە خاطر بی راهی کشیدن این جنبش این رفراندوم را  همە پرسی گذاشت

رفیق نظام*:
دوست گرامی ما هم سعی میکنیم تذکر بدیم تا صرفا در مورد موضوع جلسه بحث ها سوق داده بشه و بحث های حاشیه ای رو حذف کنیم مطمئنا دوستانی هستند که در بحث شرکت نخواهند کرد اما مشغول دیدن نظرات دوستان و شرکت کننده ها در بحث هستند بلکه بتوانند از بحث های مفید در مورد موضوع از قبل تعیین شده استفاده لازم رو ببرند

NNS DF428:
سپاس

Vahed ®:
👍👍

Werme:
بنظرم صورت مسئله را بايد اينچنين مطرح كرد. أيا ملتى و در اينجا ملت كرد صرفنظر از پيامدهايش حق دارد با شركت در يك همه پرسى سرنوشت خود را تعيين كند يا نه ؟اگر اين حق را برايش قائل نيستيم چرا ؟

Bayan Darya:
✌️✌️

اقیانوس انزوا:
در واقع یک انقلاب ناسیونالیسمی هست
که میتونه متاثر از مذهب و یا چپ باشه

رفیق نظام*:
رفراندم برگزار شده در کردستان و تهدیدهای کشورهای منطقه بعد از ان

hastiar m:
یە سوال دووستان ایا شما این پرچم ساختگی اقوام بارزانی  را بە عنوان پرچم کوردستان بە رسمیت میشناسید

s.a.m.i:
سپاس گرامی ،همین رو لطفا پین کنید

رفیق نظام*:
با درودهای انقلابی
اعلام جلسه در تاریخ12/07/1396
04/10/2017
با موضوع رفراندم کردستان عراق و تهدیدات مخالفین رفراندم در منطقه قبل از رفراندم و بعد از برگزاری رفراندم، در روز چهارشنبه راس ساعت 19 به وقت اروپا و ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار میگردد، لازم به ذکر هست هنگام زمان تعیین شده جلسه، اعضای محترم گروه از فرستادن هرگونه نوشته و استیکر خوداری کنند چون از جانب ادمین ها حذف خواهد گردید، صرفا هر عضو گروه میتواند جهت اظهار نظر(چه موافق، چه مخالف،) این رفراندم،  راس ساعت تعیین شده عدد 1 را تایپ کند تا مسئولین برگزاری جلسه نوبت را به ایشان بدهند.
احترام متقابل در طرح نظرات متفاوت اولویت ما خواهد بود.
ادمین های گروه صدای پیشرو

Bayan Darya:
سلام دوستان و همراهان گرامی شب همه شما عزیزان بخیر .
دوستان لطفا حین برگزاری جلسه از هرگونه نوشته و فیلم و تبلیغ  خودداری کنید .
شما همراهان می توانید با نظرات و پیشنهاد هایتان جلسه را پر بار تر کنید .

با تشکر از همه شما دوستان

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
بنظرم باید بیشتر به این پرداخت که چرا کشورهای منطقه همگی مخالفت کردند؟

و چرا همگی دست به یکی شدند در برابر اراده یک ملتی که حق واقعی خود را مطالبه می کنند؟

بدور از بارزانی و حرفهای حاشیه ای و توجیهات؟

لطفا دوستان عزیز این موضوع را از این نظر نیز مورد بحث و گفتگو قرار بدهید!

s.a.m.i:
الان فاشیستها به نظرتون مشخص شدند ،چه کسانی هستند

hastiar m:
بلە ولی این پرچم کردستان عراقە نە جاهای دیگە

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
ولی دوست عزیز بجای اینکه در رابطه با پرچم صحبت کنید چرا اصل موضوع رو بررسی نمی کنید؟؟؟

s.a.m.i:
پرچم یه سنبل هست ،میتونه از هر رنگی باشه
رنگ پرچم ها زیاد مطرح نیست ،چه افکاری پشت این پرچم ها باشه خیلی مهمه ،

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
ولی شما هیچ اشاره ای به این نمی کنید که چرا کل دولتهای مرتجع منطقه با هم متحد شدند بر علیه این رفراندوم؟؟؟

hastiar m:
خوب درستە ولی بە نظر میرسە کە راهی کە دارید میرد زیاد بهش اطمینان ندارید مثلا حزب دموکرات روزشهیدان خودش را بە روز شهیدان کردستان اسم میبرد یعنی احزاب های دیگر را بە رسمیت نمیشناسد وشما هم باید یە روزی زیر این پرچم برید تا اونها بە اهدافشون برسند

Bayan Darya:
دوستان لطفا از بحث جلسه خارج نشوید . با تشکر

رفیق نظام*:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

🚩Kawa?

?✊کاوا.カワ.कावा:
بنظرم در این شرایط که رفراندوم برگزار شد و تعداد آرای بله برای جدائیی از کشور عراق توسط خود مردم کردستان عراق انتخاب شده است. باید به این اراده و تصمیم این ملت احترام گذاشت، ملتی که در تمام طول تاریخ این حکومتهای مرتجع در زیر ظلم و ستم و کشتار و نسل کشی بوده اند.

در چنین شرایطی، به هر بهانه و توجیهی نمی توان این حق مسلم ملتی را نادید گرفت.

فرمانده کاوه:
چرا پست ها رو حذف میکنید

Chia:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
👍👍👍🌷🌷🌷🌷🌷

شهلا حيدري:
👍🏻

فرمانده کاوه:
کمونیستی که با صادقات از حقوق یک ملت دفاع نکند فاشیسته
اسم بردم چون بحث در مورد حق تعیین سرنوشت ملت کورد دوست گرامی

Bayan Darya:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

hastiar m:
ایا این مردم کردستان خود کفا هستند کە اگر تحریم بشند میتوند مقاومت کنند

اقیانوس انزوا:
👍به هر حال باید جدا بشه ..

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
ما که بحثمون بیشتر در رابطه با دخالتگری و دست اندازی کشورهای منطقه ای کوردستان عراق یعنی ایران و ترکیه و عراق و دولتهای غربیست که این رفراندوم را حق این ملت نمیدانند...

فرمانده کاوه:
برای من سواله چرا زنده به گور کردن و شیمیایی کردن و بیرون کردن و تعریب مشکلی نداره و کسی درباره ان حرف نمیزد ولی یک ملت بخواهد سرنوشت خود را تعیین کند دنیا ویران خواهد شد

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
👍👍👍👍🌷🌷🌷🌷

Chia:
بحث به جای را مطرح کردید

Bayan Darya:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

hastiar m:
این دولتها همیشە زد کورد بودن ولی احزابێ کە می خواهند رهبری کنند در کردستان بە علت منفعت حزبی خودشون هست

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
دوستان عزیز ما باید شرایط ناعادلانه ای که از طرف حکومتهای مرتجع و جنایتکار منطقه که مردمان این کشورها از دست این حکومتهای جنایتکار به ستوه آمده اند بپردازیم که چرا با این رفراندوم مخالف هستند چه منافعی از این حکومتهای ارتجاعی به خطر می افتد... که اینچنین با هم متحد شدند بر علیه ملتی که حق تعیین سرنوشت خود را می خواهند عملی کنند؟

ولی این مسئله خارج از حزب و حزب بازیست؟

این انتخاب واقعی این مردم بوده؟

Chia:
حق تعیین سرنوشت حق بی چون چرای مردم کردستان است اما من به شخصه طرح آن را از طرف احزاب ناسیونالیستی ادعای پیش نمی دانم. ناسیونالیستها در ۲۶ سال گذشته، قدمی مردم را به این حقشن نزدیک نکرده اند.

ali:
سلام رفقا . من تازه اضافه شدم به گروه . میخواستم بدونم سوال از چه دیدگاهی هست ؟ ناسیونالیسم یا دیدگاه چپ ؟

Chia:
cpi:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

Bayan Darya:
دوست گرامی خوش امدی

اقیانوس انزوا:
ناسیو نالیسم نطفه ایست که در دل همه نهفته هستش
به راحتی میشه

ali:
ممنون

Bayan Darya:
#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
من هم با شما موافق هستم.

و متاسفانه این رفراندوم را جریانهای ناسیونالیستی نمی توانند به سرانجام برسانند مگر اینکه مردم بر خواسته مطالبات خود که تعیین سرنوشت هم بخشی از آن است استوار بوده و این رفراندوم را از  دست احزابی که ادعای اجرا کردن چنین رفراندومی را دارند خارج کنند.

Werme:
دوستان عزيز
من تا اين لحظه استدلال قابل قبولى در راستاى رد حق مردم كردستان در تعيين سرنوشت خود نديدم. بنابراين حال كه مردم كردستان به استقلال از عراق راى داده اند وظيفه كمونيستها، مدافعان جنبش كارگرى و مردم ازاديخواه و برابرى طلب چيست ؟

hastiar m:
ولێ چرا این حزبها سال 2003بە بغداد رفتن اون موقع بهترین شرایط برای رفراندوم بود حالا بە فکرش افتادان کە کشورهای منطقە تو عراق میتوند هر گونە دخالت نظامی داشتە باشند بر علیە کوردها

Arjan Amani:
بنظر من، جدا از كيفيت برگزاري رفراندوم ،از چند دليل اهميت بسيار دارد
١-براي اولين بار جلسه سالانه سازمان ملل( دولتها) را تحت تأثير خود قرار داد
٢-مردم كرد فهميدند كه به غير از كردها هيچ كس دوست انها نيست
٣-يك نوع همبستگي عميق در بين كردها داره إيجاد مي شود

اقیانوس انزوا:
من هم در کشمکش با کشور ها ی دیگه میگم و اینو میطلبه
و موافق اینم وطن بدون تهدید خارجی معنایی نداره

Bayan Darya:
دقیقان دوست گرامی به نکته خوبی اشاره کردی 👍

#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد

از برگزاری رفراندوم،

Arjan Amani:
اگر يك هم پيماني در بين همه احزاب كرد إيجاد شود هيچ كس جرات نداره كردستان را تهديد كند

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
دوست عزیز شما به نکات مهم و تا حدودی درست اشاره می کنید و من هم با چنین نظری موافق هستم که این رفراندوم بسیار دیر انجام شد.

ولی در هر صورت بنا به هر دلیلی که در نظر داشته باشید رفراندوم و انتخاب ماندن در یک کشور یا ایجاد کشوری مستقل صورت گرفت و مردم هم به جدائی از کشوری مذهبی و تفرق انداز و درگیر خشونت و درگیری رای، آری دادند تا شرایط مناسبتری را برای خود مهیا کنند.

Chia:
رفقا در اقلیم کردستان طبقات اجتماعی شکل گرفته که احزاب برژوازی پتانسیل درونی آنها رو نادیده می گیرد. اما روزی شاهد فورانی عظیم خواهیم بود.

حق را باید اما به نظر تو می شود طبقه ای ندار باشند و طبقه ای عم در اوج رفاه زندگی کنند و خواست آزادی هم به پیش بره.

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
#96_7_12_1

اقیانوس انزوا:
یک حکومت نوپا مدتی همه چیز را خوب پیش میبرد و مردم را از فقر نجات خواهد داد در شرایط ایده ال و بدون تهدیدات و مانع سازی های خارجی
 و وقت خواهد برد تا  اختلاف طبقاتی و ستم گریبان گیر مردم شود

Chia:
ته واوی ئاوی زه ریا کان ده که م به تف و دیکه م به سه ر و چاوی نشتیماندا، که تی دا دایکم بو به سوالکه ر توش به سوزانی

اقیانوس انزوا:
چمش چی هست؟

👍امیدوارم
آشنایی چندانی با جامعه کورد ندارم

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
دوستان دیگر این گروه
 لطفا از فرصت استفاده کنید و نظراتتون رو ارائه بدید.

زمان جلسه بسیار محدود و کمه...🌷🌷🌷🌷🌷

Bayan Darya:
👍

#موضوع_بحث_امشب

#رفراندوم_کردستان_عراق
و تهدیدات مخالفین رفراندوم در منطقه
 قبل از رفراندوم و بعد از برگزاری رفراندوم،

Chia:
تمام آب دریا ها را در دهانم تف خواهم کرد و آن روی صورت مام وطن خواهم کرد زمانی که در آن مادرم گدا باشد و تو هم تن فروش
نامه سربازی از ارتش نازی به دوست دخترش

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
اینطور نیست دوست عزیز باید اجازه داد که مردم کردستان عراق بیشتر در امر سیاسی دخالت کنند و با بهانه بارزانی و حکومتهای محلی خود خوانده نمی توان از چنین تصمیم مهمی سرپوشی کرد.

اقیانوس انزوا:
👌👌

Chia:
۵.۵ بو به زوری بارزانی کردیانه ۴۰۵

۹۳ له ۷۲ = ۶۷% خاوه ن ده نگه کان. من ده لیم
۷۰ له ۷۲ = ۵۰،۴% له کوی خاوه ن ده نگه کان. پیروزه ۶۷یش خراپ نیه خه یری پیوه بیت.

s.a.m.i:
در کردستان عراق الان حزبی از جبهه چپ وجود دارد ،؟

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
در این شکی نیست که حکومت بارزانی و یا احزاب دیگر ناسیونالیست در کردستان عراق هیچ برنامه و پلاتفرمی برای آینده بهتر مردم کردستان عراق ندارند و این انتخابات رو هم بیشتر برای برگه برنده در مذاکرات و گرفتن امتیازات بکار ببرند...

ولی مسئله مهم اینه که اقدامی صورت گرفته که مردم کردستان عراق با تمام کمبودها و سرخوردگیهائی که از دولت محلی کردستان داشته اند همچنان خواهان جدائی از دست یک حکومت ارتجاعی مذهبی که پر از جنگ و ویرانی و کشتار و تفرقه و خونریزیست!!!

و در مقابل حکومتهای ارتجاعی دیگر منطقه که در آنها بخش زیادی از جمعیت و وسعت کشورشان را کردها در بر می گیرند و چون چنین حکومتهای دمکراتی هم نّوده اند که کوچکترین حق و حقوق کردها و یا ملتهای دیگر را به رسمیت به شمارند و در راستای شرایطی یکسان و زندگی برابری با نقاط دیگر کشورشان عمل کنند و نگران از جدا شدن و نا آرامی و درگیری مناطق و کردهای خود هستند.

ولی در کل در این کشورها فقط کردها نیستند که از این رژیمها و حکومتهای سرکوبگر ناراضی هستند بلکه به طور کل تمامی مردم این کشورها ناراضی هستند و با جرقه ای از یک نقطه در خاورمیانه شعله های خشم و اعتراض و نارضایتی مردمان این کشورها شعلور خواهد شد که نه این دولتهای ارتجاعی و نه هیچ نظم نوین سرمایه داری جلودار آن خواهد بود...

Werme:
به باور من
بدون هيچ قيد و شرطى بايد به اراده مردم كردستان احترام گذاشت و خواست انان براى استقلال را برسميت شناخت
بايد عليه تهديدات دولتهاى منطقه اى عليه مردم كردستان افشاگرى كرد و هرگونه  تلاش تفرقه افكنانه و جنگ طلبانه انان را نه تنها خنثى بلكه بايد رسوا كرد.
بايد كمپين هاى حمايت از خواست مردم كردستان و بسيج أفكار عمومى در حمايت از انها را سازمان داد.
در خود كردستان بايدهرگونه تلاش براى معامله كردن با دولت مركزى و دولتهاى منطقه اى با تكيه بر اراء مردم براى استقلال را افشا كرد.
مبارزه براى مطالبات كارگران و حقوق بگيران و ازاديهاى سياسى را بايد تداوم بخشيد

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
👍👍👍👍💐💐💐💐💐🌹🌹🌹🌹

#96_7_12_2

s.a.m.i:
حزب دموکرات کردستان ایران ،چه موضعی دارد ،ایا او هم از جبهه چپ هست ؟

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
بسیار جالبه که تا چند ماه پیش ترکیه و ایران برای هم خط و نشان می کشیدند و همدیگر را تهدید می کردند!

ولی وقتی که مسئله تعیین سرنوشت مردم کردستان به میان آمد همگی با هم متحد و دوست شدند؟

و اقدام به تحریم و تهدید بر علیه کردستان عراق کردند و مانورها را راه انداختند.

s.a.m.i:
کمونیسم ،
سوسیالیسم
استالینیسم
لننیسم
مارکسیسم
مائوئیسم
 اینها همگی از جبهه چپ هستند

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
در چنین شرایطی چپها و کمونیستها موظفند که از حقوق انسانهای تحت ستم دفاع کنند نه اینکه توجیهاتی را سر هم کرده و از وظیفه واقعی خود دور شوند.

در چنین شرایطی همچون همیشه در طول تاریخ باید کمونیستها پیشقدمان دفاع از انسانهائی باشند که انتخاب کرده اند که خود حاکمیت را به دست بگیرند و باید بتوانند در راستای احقاق چنین حقی این نوید و امید را به این جامعه بدهند و مردم را به دفاع و ایستادگی و گرفتن حاکمیت بدست خود ترغیب کنند...

Raha:
کاملا طبیعی است که خواسته هازیاداست امابعنوان یک کمونیست،بیاییم رخدادهایی چون رفراند

وم راباتوجه به واقعیتهای موجودازنگاه حداقلی ببینیم

s.a.m.i:
درهیج کجای دنیا نبوده ،چونکه اصلا جبهه چپ قدرتی در دست نداشته ،فقط یه مدت کوتاهی لنین در روسیه حزب کمونیست رو تشکیل داد و رهبری ان را به عهده داشت ،بعد از او استالین که موضعش سوسیالیست بود با تغییراتی که اعمال کرد به استالینیسم معروف شد ،تاریخ دیگر به خود ندیده که از احزاب چپ قدرتی در دست داشته باشند

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
لطفا دوستان عزیز این گروه که این گفتگو و بحثها را مطالعه می کنید شما نیز دیدگاه و نظر خود را ارائه دهید.

نظرات موافق و مخالف

و دلایلتان را نیز بیان کنید.

Raha:
این خطای بزرگیست که مطالبات مردم کردرافقط درقاموس بارزانی ودارودسته اش خلاصه کنیم واین رفراندوم راکه گامی به جلوست، نفی نماییم

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
این ادبیات شما با عکس پروفایلتون برابری نمی کنه؟؟؟

Raha:
آنجاکه زمینه های یک انقلاب اجتماعی مهیانیست،تشکیل دولت ملی توسط بورژوازی هم یک گام به جلوست....

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
بفرمائید رفیق عزیز صحبت کنید..🌷🌷🌷🌷🌷

Farid Genosse:
بفرما رفیق

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
#96_7_12_3

ALI ☭ KURD:
توده ها نیاز به آموزگارانی چون لنین مائو ژنرال هو و ..... دارند
تا پیروی کنند و اصول مبارزه طبقاتی را بفهمن

سرگردان سرگردان:
تاسرنگونی سرمایه داری بجنگیم

رفیق نظام*:
دوستان عزیز این مباحث اخیر دو نفری رو پاک میکنیم با تشکر و احترام

ALI ☭ KURD:
این طرز تفکر ملی گرایانه بیشتر در شماست رفیق نه ایشون
شما که شعاری شبیه به ناسیونالیست ها رو میدید
ایران یکپارچه !

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
خب دوست عزیز باید کمک کنیم که از موضوع خارج نشیم!

لطفا دوستان عزیز همکاری کنید و نظارات و پیشنهادات و یا انتقاداتتون در چهار چوب موضوع مورد نظر باشه.

با سپاس از همراهی شما عزیزان🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Raha:
ازاینکه درکردستان عراق شرایط رامهیامیبینیدمحصول چه شرایطی میتواندباشد؟جزآنکه رهبرانی چون طالبانی وبارزانی علیرغم همه مماشات ،توانستند ازتحولات 25ساله داخل عراق به خواسته های حداقلی قانع باشند واکنون بسترسازاین شرایط باشند؟

رفیق نظام*:
دقیقا همین کار رو انجام خواهیم داد ممنون دوست عزیز

ALI ☭ KURD:
رفراندم اولین گام استقلال و آزادیست

Farid Genosse:
رفیق پستهای بی ربط پاک میشه

رفیق نظام*:
👍👍👍🌹🌹🌹🌹

Farid Genosse:
رفقا به اخر جلسه نزدیک شدیم لطفا حبثهای خود را جمع بندی کنید

رفیق نظام*:
میتوانی حرفهات رو بزنی دوست عزیز

Bayan Darya:
با سپاس از حضور تک تک شما رفقا 15 دقیقه پایانی را به جمع بندی مباحث بیان شده میپردازیم و ساعت 22:30 پایان جلسه را اعلام میداریم

با سپاس از رفقا

رفیق نظام*:
🌹🌹🌹خوشحالیم از شرکت شما دوست عزیز

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
#96_7_12_4

رفیق نظام*:
دوستان 10 دقیقه به پایان جلسه مانده لطفا بحث ها رو جمع بندی کنید بعد از ساعت 9به وقت اروپا و 10:30به وقت ایران جهت کنترل اتاق مجبور هستیم نوشته ها رو حذف کنیم
ممنون از شرکت تمام دوستان

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
رفقا لطفا بحث را به حاشیه نبرید!

Bayan Darya:
لطفا بحث را به حاشیه نبرید

لطفا بحث جلسه را به حاشیه نبرید

Farid Genosse:
با تشکر از رفقای عزیز که امشب وقت گذاشتند و در جلسه شرکت کردن .جلسه در این زمان به پایان رسید

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
ما در این بحث و گفتگو با نظرات موافق و مخالف و متفاوتی روبرو بودیم

در این گفتگوی امشب دیدگاهها و نظرات دوستان بنا به باور و عقیده ای که داشتند ارائه شد.

و از جریانهای چپ و کمونیست تا ناسیونالیست و غیر به اظهار نظر پرداختند و نکات کلیدی این بحث
به رسمیت شناختن حق ملتها بود ولی در مقابل بی اعتبار دانستن حکومت ناسیونالیستی و بارزانی

در این گفتگوها به چگونگی دخالت کشورهای منطقه و برای چه دلیلی پرداخته شد.

با سپاس از همگی رفقای عزیز و خسته نباشید.

ببخشید من وقت نکردم که جمع بندی این بحث را کامل بنویسم و تنها به نکاتی اشاره کردم لطفا اگر شما عزیزان نیز جمعدندی از این بحث و گفتگوها داشتید ارائه بدهید.

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Bayan Darya:
همراهان گرامی بسیار سپاس گذاریم که در جلسه امشب شرکت کردید . خسته نباشید .

🚩Kawa🚩✊کاوا.カワ.कावा:
#96_7_12_5

رفیق نظام*:
دوستان عزیز با تشکر از همه که در بحث شرکت کردند دوستان در حد امکان جهت تغییر روحیه جمع چندین اهنگ رو در گروه بذارید با تشکر

Farid Genosse:
ok

رفیق نظام*:
قزای چاوه ظریفکانت

نه دوست عزیز تغییر نداده ایم

اختفاقا امروز تغییر دادیم سعی میکنیم چند روز یکبار تغییر دهیم جهت بالا بردن ضریب امنیت

دس و چاوت خوش کوری باش😉😉

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر